Tuesday, March 15, 2011

a teacher to be??

~assalamualaikum~

Emm.. rse cm dah lme plak tak update blog ni. yeke? klaw tak silap last week bru je bebel kt sini kott. haha~ ntah la. banyak je cite actually. tp masalah nye. malass plak nak menaip kt sini. sbb ape?? aku ni dah start menaip susa la nak stop. abis mengarut sampai ke mne pun tak taw la. huhuhu~ ;p btw, skrg ni mood aku okay jela. takde pape yg bley menaikkan kemarahan ke ape. alahai. ni pun kau nak sebut ke bihah? bukan org lain kesa punn. wekk~ alaa. biar je. tak kesa bukan aku marah pun. :)

Okay.. back to the title above. ape bnde tu? teacher to be apsal weyh? huhu~ actually kn. klaw korang nak taw parents aku mmg nak aku jadi cikgu one day. sbb dyeorg ckp senang keje. half day je. nnt klaw dah ade anak.. tak payah la kne ditinggalkan ngan mama dyeorg sampai whole day sbb keje kn? then.. not bad la jadi cikgu kn? gaji bukan sikit sgt pun. time school holiday. bley spend time ngan family lagi. eyh, nak dpt husband cikgu jugakk. nnt takde dye busy keje time school holiday kn? tak nak dye penat. keje pagi blek malam. huhu~ doa jela. haa.. gitu la pendapat gue. sbb aku dah bwat observation taw. nape plak? yelaa. dlm family aku ni. siblings mak ayah aku rmai gile jadi cikgu. husband and wife pun ade. tak payah cite jauh la. parents aku sendiri pun sme. hehe~ ayah aku keje pagi. then mak aku plak petang. okay la tu. at least aku tak pernah sgt kne tinggal sensorang kt umah ni bile adek aku pegi skola. haha~ ;D

So.. thats the points nape mak ayah aku support aku jadi cikgu. then.. aku dah apply maktab pun. bagi aku kn? apply je sume. dpt ke tak? lain cite la. nak pilih mne satu pun coming soon pnye cite. TAPI?? masalah nye skrg. aku punye la pening kepale nak decide jadi cikgu ape. petak gue. haih. banyak sgt ke subjek? tak taw la. result pun blum kuar kn. just skrg ni apply jela. sbb ayah aku ckp yg penting dpt pegi interview. then.. mybe nnt later tu dyeorg akan offer mne yg okay ikut result plak. bile sebut psal interview?? aku bru sedar kott. now aku dah kne ready ngan interview la bagai. nak msuk universiti pun org gune cmtu skrg ni. dah besar ea? haha~ sbb dlu tgk org lain je face bnde cenggini. hee~ :)

Then.. nak jadi cite skrg ni. tetibe la plak ahad tu pakcik aku sruh ganti tuisyen dye. sbb dye blek kampung. hah? means aku kne mengajar ke? yup.. cmtu la nmpak nye kn? pakcik aku ajar Science budak UPSR. emm.. okay la. dye saje nak aku yg ganti sbb practice utk face students la. hahaha~ cmtu ke? aku dah lupe la bab Science skola rendah ni. kang tetibe dyeorg nak aku explain cmne plak? alaa. kau cool je. bnde tu kn kau dah blaja sume. bab UPSR simple je kn? yolahh. tp klaw aku salah ajar susa la weyh! haha~ ;D takpe. jgn sampai bagi ajaran sesat suda. huhu~

So.. pagi ahad tu terpakse la aku mandi awal. huhu~ dah lme tak mandi awal pagi ni sejuk kott. then pegi la pusat tuisyen tu kn? abis la sume budak tu pelik. msti dlm hati dyeorg ckp 'apsal akak ni menyibuk je? cikgu aku mne? bley ke akak ni nak mengajar?' haha~ ishh. kau ni serkap jarang je. mybe betul kn? tp dyeorg bermonolog dalaman je kott. huhuhu~ ;p so.. dah bwat muke pelik tu. aku bgtaw la yg cikgu dyeorg takde. so aku ganti. tugas aku tak heavy pun. just bagi soalan. then discuss la. haa.. ape lagi? sure la aku dpt title 'cikgu' free je pagi tu. haha~ ayat standard la kn? 'cikgu.. yg ni saye tak fham la. ape hipotesis? bley ke klaw inferens experiment bagi jawapan cmni?' emm.. amik la kau. nasib baik sume soalan dyeorg aku bley explain. klaw tak bwat malu je. hahaha~

Then.. dah blek umah tu. cecite kt parents aku. yg klaka je rse dpt title 'cikgu' free of charge kn? hehe~ ayah aku ckp. okay la tu. mne taw mmg jadi ckgu one day kn? emm.. insyaAllah. actually aku pun tak taw bley jadi cikgu ke tak. sbb aku ni jenis kureng sabar cket. tak taw la apsal. kang abis la student mogok nak pegi skola. hahaha~ sbb cikgu ntah pape. marah tak tentu psal kn? huhh~ ishh. tak nak la. hope sangatt takde cmtu kott. ;D

ok.. daa~

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.